Se opravičujem, ampak sem namerno izbrala takšen naslov. Prav ne morem mimo žensk (in moških), ki neutrudno hodijo na vedno nove fitnes in skupinske vadbe, da bi imele/i bolj privlačno zadnjico in postavo, medtem ko doma delajo identične gibe (po funkciji), kot na fitnesu, le da z napačnimi mišicami in s škodljivo mehaniko.

Poglejte:

Vaja 'mrtvi dvig' (dead lift) na fitnesu

Ista 'vaja' (gib) doma izgleda takole

Lahko pa bi izgledala takole

Počep z utežjo izgleda na fitnesu takole

Doma pa takole

Lahko pa bi izgledalo takole

Torej, kje je razlika:
– Na fitnesu pri omenjenih gibih krepimo zadnjico in trebušne mišice
– Doma pa z istimi gibi uničujemo hrbtenico (bolečine v križu), povečujemo obseg trebuha (povečujemo intra-abdominalni pritisk, ker v tem položaju globoka trebušna mišica ne ‘zagrabi’) in šibimo mišice zadnjice (ker jih ne uporabljamo), ter trpinčimo kolena + (tudi zelo pomembno) dajemo slab zgled našim potomcem!

Hodite na funkcionalno vadbo? Super! Se pravi, da krepite funkcionalne gibalne vzorce, kot je počep, izpadni korak ipd, ampak tega nikoli ne spravite v dejansko funkcijo.

Vsak dan se vsaj 300 krat priklonimo, počepnemo, usedemo ali kakorkoli drugače izvajamo ‘funkcionalne gibe’, ki krepijo zadnjico in trebušne mišice (seveda, če jih prav izvedemo). V nasprotnem primeru pa ne samo, da jih ne krepimo, ampak telesu celo škodujemo!

Na načrtovani vadbi skoncentrirano delamo številne ponovitve istega giba in tako velikokrat preobremenimo mišice (‘pridelamo’ mišične zakrčnine, adhezije, triger točke..).

Pomislite samo, kako se je gibal ‘paleo’ človek? Je hodil na fitnes? Njegovo gibanje (‘za ohranjanje preživetja’) je bilo hkrati ohranjanje zdravega telesa.

Sama ne hodim na nobeno vadbo, ne ker bi bilo to narobe, ampak ker ni potrebe (se kar dosti gibam s strankami), sicer pa se vsaj 16 ur na dan gibam na sledeč ali podoben način. Poglej si VIDEO!

 

Tako gibanje:

  • okoli 300 krat/dan enakomerno krepi (uporablja) moje trebušne in ritne mišice
  • okoli 300 krat/dan ohranja hrbtenico vitalno oziroma 300x /dan ne ustvarja dodatne kompresije na ledvene medvretenčne diske (Ali vemo, da vsak gib šteje?)
  • Se zaradi dosledne uporabe ponovno zapiše kot motorični vzorec v možgane

Se vprašaš zakaj se ‘ponovno’ zapiše? Takšno gibanje nam je mati narava položila v zibelko. Poglej gibanje mojega skoraj dvoletnega sina. Poglej si VIDEO!

 

Z eno besedo: POPOLNO. Ni napak. Pravilno spuščanje, pravilno vstajanje, nevtralna hrbtenica, ne obremenjuje kolen, vrat poravnan, stopala poravnana, kot da bi bil moj najboljši učenec. Pa ni tako! Ker je on moj (najboljši) učitelj!

In kje smo zgrešili, da smo izgubili to gibalno darilo narave?? Hočete odgovor v enem stavku? Izumili smo stole, avtomobile in čevlje. Več pa si lahko prebereš tukaj.

In povrh vsega mi moj učitelj omogoča še ‘bonus’ trening za trebušne mišice in mišice zadnjice (ki so med ljudmi tako popularne). Poglej si VIDEO!

 

Zgodba se ne konča tukaj. Pomisli še:

  • Kako se usedaš in vstajaš z WC-ja ? (ja vem, oropali so nas wc-ja na štrbunk!)
  • Kako si obuvaš čevlje?
  • Kako greš z dvigalom namesto peš!
  • Kako greš povsod z avtom..
  • Kako se usedaš in vstajaš iz avta?
  • Kako delaš na vrtu?
  • Kako čistiš stanovanje?
  • Kako dvigneš in nosiš vrečke iz trgovine?
  • Kako kidaš sneg?
  • Itd, itd, itd…

Vse je tako preprosto. In vse je stvar navade. In vse je lahko vaš trening. Medtem, ko opravljate svoja vsakodnevna opravila. Torej ste tako 2x izkoristili isti čas. No jaz ga celo trikrat, ko ‘telovadim’ s svojim sinčkom (ali s strankami).  Pa še denar prihranite.

Tudi avto včasih pripelješ domov, da ne veš niti kako. Zdaj pa si predstavljaj, da ti nekdo zamenja sklopko in gas. Boš še znal/a tako ‘avtomatsko’ voziti? Ne. Pa se lahko (enako) navadiš na nov sistem? Da. Nekaj z nekaj truda, 21 dokaj zaporednih ponovitev in že imamo nov zapis v možganih, kot včasih, ko smo presnemavali kasete.

Samo v razmislek..

PS: Sem se ‘spravila’ na trebušne in ‘ritne’ mišice, ker so tako ‘popularne’. Ampak v bistvu so zelo pomembne za našo držo oziroma hrbtenico oziroma ekonomičnost gibanja!

Si mamica in bi se rada pravilno – naravno gibala s svojim malčkom ali malčico? Pridruži se naravni gibalni vadbi malčkov skupaj s starši ‘Jungle kid’!

Želiš prejeti video iz online programa Poporodni preporod, kako pravilno dvigujemo in nosimo otroke?

Alja Malis

Alja Malis, specialistka za gibanje

Raziščite še več vsebin na temo:

Komentirajte

0