Zadnje mesece podrobno preučujem odzivanje človeškega telesa na stres, delovanje vagusnega živca in ‘samo-reguliranje’ avtonomnega živčnega sistema. Po več letih pomaganja ljudem z vadbo, gibanjem in prehrano človek ugotovi, da je vse zastonj, če nam posledice kroničnega stresa in slabo delujočega vagusnega živca rušijo dobre rezultate.

Hočeš ali nočeš se človek pri tem nauči, kako poskrbeti na naraven način (na takšnega kot si je zamislila narava), da opolnomoči svoj imunski sistem, ki nas mora obvarovati pred napadi virusov in bakterij oziroma drugih patogenih organizmov.

 

V tem članku vam bom predstavila vsaj dve metodi, ki jih verjetno še ne poznate in s katerima lahko že takoj danes okrepite svoj imunski sistem – popolnoma brezplačno, naravno in na znanstveno potrjen način!

 

Dokler živimo v ujeti v lastni komoditeti, se to seveda ne more zgoditi (resetiranje imunskega sistema). Malo ljudi ohrani oziroma ustvari močan imunski sistem v okolju, kjer ga ne trenira, ampak poleni. Kaj mislim z ‘ujetostjo v lastni komoditeti’? Zelo smo se oddaljili od narave in načina življenja drugih sorodnikov sesalcev. Le ti ne prekrivajo svojega telesa z oblačili, si ne grejejo doma, vode za umivanje, prav tako doma ne hladijo poleti, ne sedijo cele dneve za zasloni, kjer ni problem zgolj v statični drži telesa (slabi drži in pripadajočimi posledicami na telo), ampak tudi in predvsem na izgubi moči in ostrine uma.

 

Vse to udobje, nas dela vedno bolj šibke (in odvisne od drugih). Samo pomislimo, da imamo v telesu toliko žilnih poti, da bi lahko z njimi dvakrat in pol ovili cel svet, če bi jih postavili v eno linijo! Ves ta žilni sistem je prikrajšan vsakodnevne telovadbe in fitnesa, ker telo skrbno ovijamo v obleke in ne pustimo nikoli, da nas zares zebe ali nam je vroče. Zaradi (kronično) stresnega načina življenja, skrbi in hitenja pa vedno slabše (hitro in plitvo) dihamo, kar prav tako negativno vpliva na naše zdravje, saj se v telesu ob plitvem in hitrem dihanju sproži stresni odziv telesa. Stres sam po sebi je koristen, a le če smo ga deležni v majhnih količinah, kar telo spodbudijo k adaptacijam (na bolje) – za razliko od kroničnega stresa, ki v telesu poruši homeostazo in ustvari nezaželeno podlago za zagon (avto-imunih) bolezni in okužb. 

 

Smo celo edini sesalci na tem planetu, ki pogosto dihamo skozi usta, čeprav usta nimajo nobene fiziološke funkcije pri dihanju (razen mehanske – kot izhod v sili), medtem ko jih ima nos kar 30 (ena od njih je tudi zaščita pred virusi) – dejstvo, ki prav tako prinese svoj delež pri slabem počutju in padcu imunskega sistema.

 

Zakaj vse to pišem..? Želim vas opolnomočiti s preprostim znanjem, ki bi se ga morali, po mojem mnenju, učiti že v osnovni šoli.

 

V nadaljevanju bom zato povzela znanstveno potrjena dejstva iz del dveh zelo velikih in kompetentnih mož, strokovnjakov na področju dihanja, zdravja in imunskega sistema:

 

  1. Wim Hof in njegovo knjigo  The Wim Hof Method oziroma Wim Hof Metoda

  2. Patrick McKeown in njegovo novo knjigo ‘The breathing cure’

 

Dela teh dveh velikih mož sta mi bistveno spremenila življenje in mi pomagala iz moje kronične izgorelosti s pogostimi okužbami, herpesi.. ob prisotni zdravljeni’ limski boreliozi. 

 

Mimogrede, Metoda Wima Hofa se je izkazala za koristno tudi pri odpravljanju simptomov oziroma bolezni kot so limska borelioza, revmatoidni artritis, parkinsonova nolezen, vaskulitis, fibromialgija, sarkoidoza. VIR

 

Znanje, ki sem ga pridobila s pomočjo njunega življenjskega dela, predstavlja glavni steber novega programa Vadbene klinike, STRES & VAGUS – programa, čigar uporabno vrednost človeštvo nujno potrebuje, če želi preživeti. V nadaljevanju vam bo postalo jasno, zakaj..

 

1/1 Kaj sem se naučila od Wim Hofa? (Oziroma prva metoda)

 

Wim Hof – ‘The Iceman’ – Človek, ki je postavil mnogo svetovnih rekordov, med drugim v plavanju pod ledeno površino (57,5 metra), pretekel bos pol maraton po ledu in snegu (v dveh urah, 16 minutah in 34 sekundah) in preživel eno uro in 42 minut v posodi z ledom. Svojo metodo imenuje Wim Hof metoda (WHM) in temelji na posebni tehniki dihanja, izpostavljanja mrazu in moči uma. Wim Hof si je dal kot del klinične študije vbrizgat smrtonosno bakterijo in jo premagal asimptomatsko z zavestno regulacijo lastnega avtonomnega živčnega sistema preko njegove tehnike dihanja in moči uma. Vir

 

 

Ne, Wim ni izjema, ki potrjuje pravilo, Wim je dokazal, da lahko kdorkoli doseže, kar je dosegel on – če sledi njegovi metodi! Trdi, da lahko vsak, kot on, asimptomatsko premaga vbrizgano e-coli bakterijo, kar je tudi dokazal s skupino 12 ljudi. 

 

O Wimu smo že pisali v članku o krioterapiji oziroma hladni termogenezi in rjavi (grelni) maščobi v telesu, če vas zanima več. Lahko pa si pogledate tudi YT dokumentarec, ki prikazuje njega, njegovo metodo, znanstveno potrjene raziskave o učinkih metode in skupino njegovih privržencev v enem od ‘ledenih’ podvigov (Mimogrede, video ima več kot 15 MIO ogledov!) PS: Ne potrebujete kopanja v ledeni vodi, da dosežete učinke metode, zadostuje že redno izvajanje dihalne metode, mrzli tuši in miselni fokus.

 

Wim Hof spreminja medicinske učbenike, saj smo z njegovo pomočjo odkrili, da je človek sposoben zavestne regulacije svojega avtonomnega živčnega sistema, ki je do danes veljal za ‘avtonomnega’ – torej izven dosega naše volje (bitje srca, dihanje, prebava, imunski sistem, endokrini sistem..)

 

Za vas sem našla ključne kratke izseke iz njegovih YT video intervjujev in jih opremila s slovensko razlago.

 

VIDEO 1  V sebi imamo zdravilo proti korona virusu, ki ga ne uporabljamo (6 min) Vir

V tem videu Wim poziva kateregakoli zdravnika ali znanstvenika, da dokaže nasprotno – torej da lahko vsak človek zavestno kontrolira svoj avtonomni živčni sistem (in imunski sistem) na način, da ne pride do okužbe s korona virusom (ali drugimi patogeni) oziroma, da ga preboli praktično asimptomatsko brez simptomov kot so visoka vročina, bolečine, slabo počutje, slabost ipd – ker za tem stojijo znanstvene študije. Vse to je možno doseči z njegovo WHM metodo, ki se jo lahko nauči vsak. (Tudi sama jo izvajam). Vemo, da je do sedaj veljalo prepričanje, da človek ne more zavestno nadzorovati svojega avtonomnega živčnega in imunskega sistema, zato se tudi imenuje ‘avtonomno’, vendar imamo sedaj znanstveno potrjene dokaze, da ima vsak človek ta potencial v sebi!

 

 

VIDEO 2  Kaj lahko takoj storimo, če smo že zboleli? (6 min) Vir

Wim v tem videu pojasni, da lahko začnemo z dihalnimi vajami tudi, če smo v tem trenutki že okuženi in se počutimo slabo. Dihalne vaje bodo zmanjšale vnetje in telesu bomo pomagali k hitrejšemu okrevanju. Z vajami počasi dobimo nazaj kontrolo nad lastnim telesom in potem lahko nadaljujemo to ‘naravno terapijo’ še z hladnimi tuši. Wim pojasni, KAKO dihalne vaje vplivajo na biokemijo telesa in mu pomagajo okrevati. (PS: Preverjeno na lastni koži, med boleznijo – deluje takoj!)

 

 

VIDEO 3  Kako družbeno distanciranje vpliva na zdravje? (1 min) Vir

Wim: “Povezovanje ljudi – psihično in fizično je nujno za dobro delovanje našega živčnega sistema in zagotavljanja homeostaze. Poskusi na ločenih miših so pokazale, da jih je kar 80% (ločenih) razvilo maligna (rakava) tkiva.

 

VIDEO 4  Znanost pozna naravne metode za človekovo zaščito pred okužbami z virusi in bakterijami, pa je ne želi razkriti – vzrok je dobiček (2,5 min) Vir

Wim pojsnjuje o neverjetno koristnih dognanjih znanstvenih študijah, ki so jih izvajali z njegovo pomočjo in na njegovih ‘vajencih’, kjer so dokazali, da njegova metoda znižuje vnetne markerje, zmanjšuje ali celo odpravlja kronična vnetja, avto-imune bolezni, preprečuje okužbe.. vendar sedaj ne služijo svojemu namenu, ostajajo le črka na papirju, čeprav bi z njimi lahko pomagali ohranjati zdravje ljudem po celem svetu. Denar sveta vladar..

 

 

VIDEO 5  Kako so na smrt bolne kovidne bolnike ozdravili s kontrolirano hipotermijo (2 min) Vir

Wim razlaga o posebni raziskavi izvedeni v New Yorku, kjer so skupini na smrt bolnim kovidnim bolnikom pomagali do zdravja tako, da so jim načrtno znižali telesno temperaturo za dva dni – na ta način  so v telesu vzpostavili kratkoročni ‘dober’ stres, ki je pomagal imunskemu sistemu se postaviti ‘nazaj na noge’. Bolniki tako niso ‘le’ preživeli, ampak so popolnoma okrevali!

 

Za vse skeptike navajam vir znanstvenih študij, o katerih govori Wim v zgornjih videih.

Če se želite tudi vi naučiti Wim Hof Metode, potem lahko začnete na njegovi spletni strani, kjer vas čaka brezplačni mini tečaj. Sicer pa je njegova metoda tudi podrobno razložena in prikazana v našem novem programu STRES & VAGUS (več v nadaljevanju – naročite se na brezplačni prikaz vaj), in je ‘le’ ena od treh ključnih metod za vzpostavljanje in ohranjanje homeostaze v telesu- druga metoda temelji na Buteyko metodi (oziroma metodi Patricka McKeowna – Oxygen Advantage) in tretja na metodi dihanja s frekvenčno resonanco za izboljšanja variabile srčnega utripa (najboljši prediktor bolezni in dolgoživost) in tonusa vagusnega živca (glavnega živca v našem telesu, šefa avtonomnega živčnega sistema).

 

Torej.. imamo vse vire, da se branimo virusov in bakterij, pa jih ne uporabljamo? Zakaj? Ne čakajmo, da nam rešitve ponudijo (ali celo vsilijo) drugi, začnimo jih iskati tudi sami! Vsak je sam odgovoren za svoje telo in ima lahko popolno kontrolo nad njim, če hoče.

2/2 Kaj sem se naučila od Patricka McKeowna? (oziroma druga metoda)

 

Kdo je Patrick McKeown? Avtor knjig Oxygen Advantage (prevedena tudi v slovenščino ‘Zdrav dih‘) , avtor čisto nove 500 strani debele knjige The breathing cure, ‘izumitelj’ Mayotape ustnih obližev za vzpostavitev nosnega dihanja pri otrocih in odraslih ter človek, ki je sebi in na tisoče drugim ljudem pomagal odpraviti simptome astme s pravilnim načinom dihanja, Patrick McKeowen (s katerim smo opravili tudi VIDEO INTERVJU).

 

Patrick je pred kratkim opravil tudi izčrpno zoom predavanje na temo dolgotrajnih simptomov po prebolelem covidu in kako si pri tem pomagati. 

 

V sami knjigi The Breathing cure Patrick izčrpno pojasnjuje, kako je nosno dihanje ključnega pomena za ustvarjanje NO (dušikovega oksida) v telesu (z dihanjem skozi usta se ga ne ustvari dovolj), ki deluje antiseptično, protimikrobno (pobija patogene, ki želijo skozi nos priti v naše telo) ter poleg tega pomaga pri vstopu kisika v celice.

 

Dušikov oksid je tako zelo pomemben plin, da so znanstveniki razvili celo nosni sprej z dušikovim oksidom kot zaščito pred okužbo s COVID-19!

 

 

Leto 2020 je prineslo številne klinične poskuse, kjer so raziskovali vpliv NO (dušikovega oksida) in njegove protivirusne lastnosti oziroma inhaliranje NO za zdravljenje okužbe s COVID-19.

Ustrezen nivo NO lahko ne samo prepreči okužbo, ampak jo tudi omili, če pride do nje in omogoči hitrejše in lažje okrevanje.

Junija 2020 so v Kanadi začeli drugo fazo kliničnih raziskav o NO nosnem spreju v boju s covidom. VIR1 Ta sprej so sicer začeli razvijati za kronične sinuzitise, ampak se je izkazal za odličnega pri preprečevanju razmnoževanja covid-19. VIR 2  Vir3.

 

Na tem mestu se sprašujem, zakaj takšne novice oziroma preproste (naravne) rešitve ne pridejo do širše populacije?

 

Ali ste vedeli, da Slabe dihalne navade vodijo v kronične težave kot so astma, visok pritisk, motnje v delovanju imunskega sistema in anksioznost?

 

Nosna školjka nas s svojimi sinusi, turbinami in sluznico ščiti, kot ščiti morska školjka svoje bistvo, s tem da filtrira ven patogene in nezaželene delce.

 

Veliko ljudi, ki nosi zaščitno masko, posledično diha skozi usta (v želji dobiti  več zraka), a žal ravno zaradi tega vdihne več patogenov, ki z lahkoto vstopijo v nezaščiteno telo!

 

Če imate težave z dihanjem skozi nos, vam v našem novem programu STRES & VAGUS nudimo naravne rešitve. Takoj zdaj pa morate preveriti, če dihate čez noč tudi ponoči? Če je vaš odgovor da, najdete rešitev na sledeči povezavi.

 

Zdravo (funkcionalno) dihanje je dihanje skozi nos, neslišno, počasno, s trebuhom (ne rameni) – kjer izdihu sledi kratka pavza (sekundo ali dve) pred naslednjim vdihom.

 

Patrick ugotavlja, da se veliko kovidnim bolnikom med in tudi po bolezni spremeni vzorec dihanja na slabše tako, da postanejo bolj zadihani, da dihajo bolj plitvo in da težko povedo cel stavek brez napora.

Če jim izmerimo BOLT oceno (Body Oxygen Level Test) – koliko časa zdržijo brez zraka na izdih predno začutijo prvo malo večjo potrebo po vdihu – je njihova ocena samo 3 sekunde, medtem ko je BOLT zdravega človeka ( s funkcionalnim dihalnim vzorcem) med 30 in 60 sekund! 

 

V svoji knjigi in ZOOM predavanju (omenjenemu zgoraj) natančno opredeljuje korake za izboljšanje BOLT ocene oziroma za ponovno vzpostavitev funkcionalnega dihanja, ki je osnova za pravilno delujoč vagusni živec, avtonomni živčni sistem in variabilo srčnega utripa (HRV Heart Rate Variability).

 

Če vam ti pojmi povzročajo preglavice, vas vabimo, da si ogledate naš novi program STRES & VAGUS & DIH – Trening avtonomnega živčnega sistema, kjer so pojasnjeni na preprost način in aplicirani v prakso s še bolj preprostimi, pretežno dihalnimi vajami. (Prijavi se spodaj za brezplačni ogled).

 

ZAKLJUČNA MISEL

Predstavljajmo si, da še vedno živimo v naravi kot lovci in nabiralci (dejansko smo uspeli na milijone let živeti tako). Narava nam je ustvarila imunski (obrambni sistem), ki smo ga s pridom uporabili pred napadi patogenih organizmov in tako uspeli preživeti kot vrsta vse do danes. V naravi nismo imeli zdravnikov, nismo imeli zdravil, še manj pa cepiv. Gibanje je bilo pogoj za preživetje, vročina in mraz in občasna lakota pa naš osebni trener. 

Danes živimo kot ujetniki lastnega udobja. Sedenje, stres, hitenje, strahovi, ekrani, procesirana hrana, hrana na voljo vsak trenutek, vedno enaka temperatura našega prostora polenijo naše telo in naš um. Predvsem pa polenijo imunski sistem, ki se vedno težje brani pred oportunističnimi napadi virusov in bakterij in na koncu začne napadati še samega sebe.

Kaj lahko storimo? Ker ne moremo zavrteti časa nazaj, ko smo še živeli brez pohlepa v sožitju z naravo, lahko pa naredimo sledeče:

  1. Začnemo dnevno izvajati metodo Wima Hofa, ki sestoji iz treh delov: 1. Dihalna vaja, 2. Mrzli tuši, 3. Umiriti um
  2. Začnemo dihati skozi nos (podnevi in ponoči), dihati s prepono, počasi in neslišno

 

V mesecu oktobru 2021 bo izšel čisto novi program Vadbene klinike z naslovom STRES & VAGUS & DIH – Trening avtonomnega živčnega sistema, kjer boste lahko bolje spoznali svoje telo in se naučili sami vzpostaviti in zagotavljati homeostazo – to je zdravje, dobro počutje, rast in razvoj.

Ob lansiranju tega čudovitega projekta, bomo vsem vam omogočili kratek, a BREZPLAČNI ogled. Prijavite s spodnjim gumbom.
(Ob prijavi ne dobite dobili povratnega sporočila, zato se ni treba prijavljati večkrat. Vsebino pričakujte v prvi polovici oktobra.).
Na vašo željo izvedemo tudi delavnico.
Alja Malis

Alja Malis, specialistka za gibanje

Raziščite še več vsebin na temo:

Showing 2 comments
  • Alenka
    Odgovori

    Pozdravljeni!

    Imam težave v glavi, šumenje, visok pritisk. Prepričana sem, da je kriva dolgoletna drža glave, ko sem delala sklonjena nad mizo oz. delovni pult.
    “grbo” sem uspešno zmanjšala z jogo, a imam občutek, da sem v vratu vsa zategnjena.
    Mi lahko, prosim, svetujete oz. ali se lahko dogovoriva za en posvet v živo?
    Hvala in lep pozdrav!
    Alenka Drevenšek (031 688 719).

    • Alja Malis
      Odgovori

      Pozdravljeni, Alenka! da, seveda se lahko dogovoriva, avm bom poslala možne termine na mail. Lp Alja

Komentirajte