1. Kaj so sploh Keglove vaje?
Ginekolog, Arnold Kegel, je leta 1948 prvič predstavil Keglove vaje, kot alternativa invazivnim posegom pri reševanju inkontinence in prolapsa medeničnih organov. Super za tiste čase! Keglove vaje predstavljajo ponavljajoče kontrakcije mišic medeničnega dna skozi dan, ki od leta 1948 niso bil spremenjene. Prenašajo se iz roda v rod, ostajajo del učnih programov fizioterapevtov, čeprav je čas pokazal, da morda le niso tako enoznačen odgovor za težave, katere naslavljajo.

2. Keglove vaje so ‘blind prescription’ oziroma recept na slepo – predpisane za vse, ki imajo iste ali podobne simptome. Vzroki za inkontinenco so lahko zelo različni, med drugim tudi toge mišice medeničnega dna. V takem primeru bi se morali res dobro prepričati pred izvajanjem keglovih vaj, saj potencirajo togo stanje. Raziskava je pokazala, da tradicionalne keglove vaje največkrat nimajo učinka na dolgi rok!

3. Večina žensk jih niti ne zna (pravilno) izvajati ali pa nimajo volje zanje.

4. Mišice medeničnega dna ne moremo ločeno obravnati od ekipe mišic, kateri pripadajo – telesnega jedra in medenično-kolčno-ledvenega kompleksa.

5. Vzroki za nastanek inkontinence in prolapsa organov so veliko razsežnejši kot zgolj šibke mišice medeničnega dna. Ironično, večkrat je problem, ker so preveč zakrčene in toge!
Drugi vzroki so še:
– Anatomsko spremenjena lega in fiksacija mehurja, maternice ali danke, največkrat kot posledica CR, epiziotomije ali sedenja

– Neustrezna telesna drža (predvsem zaradi nagiba medenice in nagiba prsnega koša, kjer se nahaja trebušna prepona, ki je glavni generator gibanja mišic medeničnega dna)

– Prevelika telesna teža

– Diastaza rektusov

– Premalo hoje, premalo položajev telesa v globokem počepu in preveč sedenja


– Hoja v petah

– Plitvo dihanje

– Demenca, parkinsonova bolezen, diabetes, cistične fibroze

– Trampolin, tek po asfaltu, profesionalno kolesarjenje, jahanje, rigorozna vadba

6. Zdravstveno osebje ni stroškovno upravičeno, da bi vam na pregledu posvetilo 60 minut za razlago, kako morate spremeniti vaš življenjski slog (natančna razlaga vseh prejšnjih točk), da boste preprečili slabšanje ali izboljšali stanje. Lažje je dati navodila za izvajanje keglovih vaj. Včasih pa tudi to ne, če se pacinet/ka ne pritožuje.

7. Kaj pa nosečnice? Dejtvo je, da se večina žensk prvič sooči s keglovimi vajami šele v nosečnosti, ko zmotno misli, da se bodo mišice medeničnega dna kar povesile zaradi nosečnosti same. (Poglej spodnji video, kaj se dogaja v nosečnosti!) V bistvu pa je za nosečniško inkontinenco največkrat vzrok v sedenju (na trtici namesto na sednih kosteh, odsotnost dihanja s prepono, neaktivnost mišic zadnjice v kombinaciji s časovno komponento), pomanjaknje položaja telesa v globokem počepu, premalo hoje (po naravnih površina), slaba drža in neustrezne tehnike dihanja.  Težji porod, zadnjo fazo izstisa lahko povezujemo s togimi mišicami medeničnega dna zato svetujem oziroma vas povabim še branju bloga Delati ali ne delati keglove vaje v nosečnosti.

Če iščete strokovno in varno vadbo v nosečnosti, se lahko bodisi pridružite našim mini skupinam za nosečnice, bodisi se naročite individualno ali pa si zagotovite zelo nazoren online program Celostna nosečnost!

Kaj je torej alternativa keglovim vajam? Preverite v videu!

Kako ugotovite zdravstveno stanje vaših mišic medeničnega dna? Torej ali so preveč toge ali preohlapne in ali so medenični organi na svojem mestu? Na prvem mestu se boste verjetno posvetovali z vašim ginekologom, ki vam bo opravil dodatne diagnostične teste ali vas napotil k drugemu strokovnjaku ali specialistu. Glede na to, da imate lahko samo levo polovico mišic medeničnega dna v disfunkciji, desne pa ne, vam natančno stanje lahko ovrednosti usposobljen visceralni osteopat oziroma manualni terapevt. Kdorkoli iz stroke vam bo predpisal keglove vaje, se zavedajte, da je poleg njih še malo morje faktorjev, ki vplivajo na vaše stanje in jih lahko s pridom upoštevate. Na primer boljša telesna drža, ki omogoča gibanje trebušne (in s tem medenične) prepone, telesna teža, način dvigovanja in nošenja bremen (otrok), ki ne povečuje pritiska na medenične organe, nošenje ustreznih čevljev, ki ne spremenijo naklon medenice, pravilno kihanje, kašljanje, kakanje, način sedenja.. in tako dalje in tako dalje. Med drugim se lahko glavni razlog za vaše simptome skriva ravno tu! Keglove vaje pa ne odpravljajo vzroka težav, ampak naslavljajo samo simptome. V ta namen si poglejte video Imate prenatrenirane trebušne mišice in mišice medeničnega dna?

Vse o pravilnem gibanju telesa (hoji, sklanjanju, počepanju, nošenju, teku ipd), in še marskikaj več boste našli v našem online programu FUNKCIONALNO MEDENIČNO DNO ali na osebni obravnavi. Vsi ti koristni napotki vam bodo prišli prav ne glede na to, v kakšnem stanju je vaše medenično dno.  Če želite izvedeti več o holističnem programu za medenično dno, preverite program Funkcionalno medenično dno ali Poporodni prepord, če ste po porodu.

Varno pa lahko vadite tudi v naših mini skupinah bodisi za mamice po porodu bodisi v sklopu treningov za ženske.

PS: Ali ste vedele, da ima veliko mladih žensk in celo najstnic težave z urinsko inkontinenco, pa še nikoli niso bile noseče? To nakazuje, da ni razlog le v ‘razvlečenih’ mišicah.

NOBEN DEL TE VSEBINE NI NAVODILO NITI NASVET ZA RAVNANJE, ZATO SE PRED ODLOČITVIJO ZA KAKRŠNEKOLI SPREMEMBE ALI DEJANJA NA PODLAGI TEH VSEBIN NAJPREJ OBVEZNO POSVETUJTE Z VAŠIM OSEBNIM ZDRAVNIKOM.
Alja Malis

Alja Malis, specialistka za gibanje

Raziščite še več vsebin na temo:

Komentirajte