WEBINAR Z DR. ROBERTOM MELILLOM – V ZNANJU JE MOČ – STARŠEVSKI VODNIK ZA BOLJŠI RAZVOJ MOŽGANOV
ZAKAJ BI NAS ZANIMALA MELILLO METODA?
Zdravo! Tukaj se nahajaš zato, ker te zanima več o metodi dr. Melilla. Prijavil/a si se na brezplačni webinar (podkast), ki ga je vodila Alja Malis in potrebuješ nekaj uvodne razlage za lažje razumevanje pogovorne teme.
Na YouTube je ogromno že obstoječih webinarjev in pogovornih oddaj z dr. Melillom, večino sem si jih ogledala, tukaj pa sem za vas izbrala enega posebnega, v katerem zelo dobro razloži svoj način delovanja in raziskovanja. VIDEO
KAKO SE JE DR. MELILLO POJAVIL V MOJI PRAKSI?
Sama sem naletela na njegovo delo, ko sem se začela poglabljati v funkcionalno nevrologijo in tako imenovani ‘brain based approach’ za boljše delovanje našega telesa še posebej z vidika telesne drže in počutja (zdravja). Prvič sem za njegovo ime slišala iz ust posturologinje Annette Verpillot, znotraj izobraževanja Posturepro. Potem pa sem ga ponovno zasledila tudi znotraj Pediatric Posture Symposium-a organiziranega s strani American Posture Institute-a in dr. Kriste Burns.
Najprej sem si kupila dve njegovi knjigi Connected Kids in Disconnected kids, nato pa sem si omislila še online izobraževanje prve in druge stopnje, potem pa vseh 12 modulov!
Njegovo delo me je resnično prepričalo. Čeprav je fokus pri mojem delu bolj usmerjen na držo, gibanje in nepravilne vzorce dihanja, me je fasciniralo njegovo razumevanje razvoja možganov in s tem pojava avtizma, ADHD, dileksije in drugih ‘vedenjsko-akademskih’ motenj, ki jih klasična doktrina pripisuje ‘napakam’ v genih oziroma možganih.
Njegova metoda (in ostali ‘brain based’ pristopi) so me naučili, da dobesedno vsaka človekova bolezen, hiba, način odzivanja izvirajo iz možganov – oziroma iz načina, kako so možgani ‘napeljani’. Ne pa iz napak v genih, tega je dejansko zelo zelo zelo malo. Velik pomen za dober razvoj možganov ima dobro okolje (epigenetika), pred tem pa vse okoliščine pred ob in po spočetju, čas v maternici, ob porodu in prvo leto po porodu. Ker pa so možgani plastični, še posebej v otroštvu, jih lahko spreminjamo in drugače ‘napeljemo’ (rewire).
V NADALJEVANJU Z VAMI DELIM:
- Webinar z dr. Melillom z Aljo Malis
- 3 webinarji Vadbene klinike na to temo
- 3 članki Vadbene klinike na to temo
Vabim vas, da si gradivo ogledate PRED ogledom webinarja z dr. Melillom. V najinem pogovoru doktorju nisem zastavljala klasičnih ponavljajočih se vprašanj, kot so: zakaj se je začel s tem ukvarjati in kako, katere strokovne članke in knjige je objavil ali kako deluje njegova metoda. To boste spoznali na tej strani sami.
Vprašanja so bolj specifična, konkretna, na malce višjem nivoju.
V kolikor vam je angleščina težko razumljiva, si na YouTube lahko nastavite podnapise (sicer gre za podnapise umetne inteligence, ampak morda boste tako lažje razumeli). Prav tako si lahko nastavite hitrost predvajanja.
V vsej tej zgodbi razumevanja otroških možganov, pa boste najverjetneje našli tudi sebe in svoje hibe. Tudi jaz sem našla vzroke za svoje težave.
Torej, dr. Melillo je eden izmed najbolj prepoznavnih funkcionalnih nevrologov svetovnega kova z bogatim repertoarjem raziskovalnih člankov, knjig in izobraževanj na področju ‘zdravljenja’ funkcionalne nepovezanosti leve in desne možganske hemisfere, zaradi katere je ena hemisfera v premoči, druga pa funkcionalno podhranjena in na podlagi tega človek (otrok) razvije avtizem, ADHD, ADD, disleksijo, disgrafijo, diskalkulijo, tike, težave z ravnotežjem, vrtoglavice, alergije, intolerance, kronična vnetja, ankisoznost, depresijo, slabo držo, slab občutek telesa, motnje hranjenja, mutizem, obsesivno kompulzivne motnje, šizofrenijo, psihopatsko vedenje.. itd itd.
KAJ JE BISTVO?
Vse skupaj se začne z neustrezno integracijo primarnih refleksov (v možganskem deblu), kjer se možgani začnejo razvijati, razvoj potuje navzgor (vertikalno po možganih – vertikalna integracija) v neustrezno povezovanje s plazilskimi možgani (bazalni gangliji), z možgani sesalcev (amigdala) in človeškimi možgani (neokorteksom), ki bi morali potem vse skupaj zregulirati nazaj navzdol, ob tem pa bi se morali možgani funkcionalno povezati še z levo in desno hemisfero (horizontalna integracija), pri čemer se funkcionalno lateralizirajo.
Človek ima od vseh živih bitij najbolj lateralizirane (ločene – a povezane) možgane, kar v praksi pomeni kot da bi imeli dvoje možgane v enem, vendar morajo biti le ti med seboj ustrezno (funkcionalno) povezani, da vse deluje, kot je treba.
Človek ima tudi to posebno lastnost, da se je tekom svoje evolucije odločil za bipedalno gibanje (po dveh nogah) in je za to žrtvoval širino porodnega kanala (ožja medenica). To pomeni, da je porodni kanal ožji in človek se mora roditi z manj razvitimi možgani (samo 20%), da pride skozi porodni kanal, ves ostali razvoj pa se zgodi v veliki meri izven maternice, v prvem letu življenja oziroma v prvih treh. Če gre od oploditve pa vse do te starosti karkoli narobe, bo to vplivalo na nepravilno ‘električno napeljavo možganov’, ki potem rezultira v zgoraj naštetih neželenih stanjih.
Glede na to, da na neustrezen razvoj možganov vpliva kvaliteta spermijev, jajčec, prehrana, stres mame, bolezni nosečnice, fizične poškodbe mame ali otroka, (ne)gibanje, težke kovine, pesticidi, sevanje telefonov, WI-FI, cepiva, UZ, mikrovalovi, onesnažen zrak, voda, lega v maternici, popkovina, način poroda, medikaliziran porod, carski rez, umetni popadki, dojenje, nošenje otroka, (ne)postavljanje dojenčka na trebušček, gugalniki, hojice, lupinice, zgled staršev, če imata starša dominantni levi hemisferi.., je dandanes to skoraj nemogoče preprečiti, se da pa z znanjem to zajeziti in odpraviti.
Lateralizacija pomeni tudi ločeno delovanje simpatikusa in parasimpatikusa. Leva hemisfera je bolj zadolžena za simpatikus (boj ali beg), desna pa za parasimpatikus (počitek, prebava, obnavljanje), kamor spada tudi način ‘zamrznitev’ oziroma dorzalni vagus po Polivagalni teoriji dr. Stevena Porgesa, ki ga dr. Melillo velikokrat omenja. V maternici se razvije simpatikus, po porodu imamo prevladujoč simpatikus in dorzalni (‘plazilski’) vagus, tekom prvega leta starosti pa se razvije še ventralni, novejši, mielizirani vagus. Če gredo tukaj ‘stvari narobe’ (refleksi..), potem ventralni vagus ne more ‘nadzorovati’ dorzalnega vagusa in simpatikusa ter ostanemo za celo življenje ‘zakljenjeni’ v delovanju pretiranem delovanju simpatikusa (boj ali beg) in ali dorzalnega vagusa (zamrznitev).
Prav tako se rodimo s prepustnim črevesjem, ki se ‘zapre’ nekje do 18. meseca starosti, a le če sta leva in desna hemisfera funkcionalno povezani torej simpatikus in parasimpatikus. Sicer se ne izloča dovolj kisline, prepustno črevo prepušča v telo prevelike molekule, ki ne bi smele vstopit v telo (npr gluten) in tam povzročajo reakcije že tako prekomerno delujočega simpatikusa – kar pomeni vnetne reakcije iz katerih se razvijejo alergije, intolerance, napihnjenost, sindrom prepustnega črevesja.. Kdor nima reguliranega avtonomnega živčevja, nima reguliranega zdravja. Iz tega naslova se lahko pojavijo katerekoli težave.
Problem funkcionalne nepovezanosti v možganih (FDS Functional Disconection Syndrom) nikoli ne izzveni sam od sebe. Otroci ga s seboj prinesejo v odraslo dobo. Zato bi morali starši najprej začeti delati na sebi, da bi lahko pomagali svojemu otroku.
V webinarju dr. Melillo tudi opozarja, da motnje kot je avtizem iz leta v leto naraščajo in da naj bi do leta 2025 bil na spektru že vsak drugi otrok!
Dobra novica je ta, da omenjene težave niso dedne, niti posledica genskih okvar, zato so popravljive!
Metoda dr. Melilla je eden od načinov (verjetno tudi edini, ki je tako popoln). V Sloveniji poznamo povečini samo MNRI terapijo za integracijo primarnih refleksov, senzorično integracijo ter osteopatijo in kraniosakralno terapijo kot podporne terapije.. vendar le te niso vedno učinkovite, vsaj ne v celoti.
V NADALJEVANJU SLEDI NEKAJ PREDAVANJ VADBENE KLINIKE, KJER SE ZNANJE GRADI NA TEH KONCEPTIH.
IN ŠE NEKAJ ČLANKOV..
- DOBER RAZVOJ OTROKOVIH MOŽGANOV JE ODVISEN OD INTEGRACIJE PRIMARNIH REFLEKSOV
- INTEGRACIJA LEVE IN DESNE HEMISFERE – URAVNOVEŠENI MOŽGANI POMENIJO URAVNOVEŠENO TELO IN UM
- ANKSIOZNOST IN KRONIČNI STRES PRI OTROCIH IN ODRASLIH – JE VZROK V NEINTEGRIRANEM MOROJEVEM REFLEKSU?
- MOJ OTROK SE NI PLAZIL (ALI SE JE PLAZIL PREMALO OZIROMA ASIMETRIČNO)