Pozdravljeni!

Zopet je leto naokoli in čas obdarovanja in hvaležnosti je tu. Vedno vam pripravim nekaj novega, svežega, koristnega in zabavnega in tudi tokrat ne bo nič drugače! Tisti, ki me že poznate veste, da se rada poglobim v vsak problem oziroma del delovanja človeškega telesa in s tem velikokrat najdem vzroke težavam, ki pestijo večino ljudi: ponavljajoče se bolečine mišično-skeletnega sistema, slaba drža, kronična utrujenost, anksioznost.. in še veliko več.

In tisti, ki me sledite, zadnje čase nenehno ‘poslušate o vagusnem živcu in ali mrzli vodi, kajne? 🙂

No, danes pa gremo še ‘korak’ višje (od vagusa) in bomo ‘obravnavali’ naš ‘nadzorni svet’ – se pravi naše možgane oziroma centralni živčni sistem. Ta je odgovoren v bistvu za vse, tudi za zakrčene mišice, tudi za občutljivost na stres, tudi za kronično utrujenost ali slabo držo!

Še več, če redno treniramo svoje mišice in srčno-žilni sistem, pa ni nujno, da pri tem treniramo tudi možgane. Če smo ‘ujeti’ v vsakodnevno rutino in če delamo več ali manj enake gibalne vzorce tako na treningu kot doma, potem ne moremo ravno pričakovati, da bodo naši možgani blesteli tudi v srednjih letih ali v starosti.

 

‘Use it or lose it’ pravijo (Uporabljal ali pa boš izgubil.) Če uporabljamo nenehno iste možganske povezave (povezave med nevroni) in ne ustvarjamo novih, potem se nam možgani z leti začnejo krčit. Naučiti se moramo, kako ustvarjamo nove povezave, čemur se reče tudi nevroplastičnost (‘neuroplasticity’).

 

Še bolj pomembno: Ali sploh vemo, kaj lahko storimo že danes, da preprečimo degenerativne spremembe v možganih in nalaganje amiloidnih plakov, ki vodijo v demenco in Alzheimerjevo bolezen?

Zakaj vedno čakamo vse do zadnjega in se zanašamo na ‘saj sem zdrav’ oziroma, bodo že ‘zdravniki vedeli’, kako in kaj?

NE.

TO NI NAČIN.

To ni način, da sami poskrbimo za svoje zdravje, svoje telo, svoj um in SVOJE MOŽGANE.

Tudi ni vsakodnevna rutina. Pa če še tako zdrava.

Treba je stopiti iz cone udobja!

To smo govorili že pri izpostavljanju mrazu in dihalnih vajah, tokrat pa se bomo premaknili iz cone udobja tudi pri gibanju!

 

Zato sem vam pripravil prispevek v treh delih, ki bo vseboval:

  1. Malce pojasnitve, kaj dejansko ustvarja nove povezave v možganih.
  2. Praktični prikaz le tega skozi gibanje (nove vaje in gibi)
  3. Praktični prikaz skozi ‘popularno’ gibanje s cardio vadbo, ki bo vsebovala tudi krepitev trupa in zadnjice. 🙂

 

S klikom na spodnji gumb se prijavite na brezplačno dostopanje do teh videov.

 

Kdor se ne more prijavit preko povezave spodaj, naj piše mail na info@vadbenaklinika.si in samo v zadevo skopira naslov NEUROPLASTIČNOST – OZIROMA, KAKO KREPIMO MOŽGANE SKOZI GIBANJE IN ŠE VEČ!

Alja Malis

Alja Malis, specialistka za gibanje

Raziščite še več vsebin na temo:

Showing 3 comments
  • Nataša
    Odgovori

    NEUROPLASTIČNOST – OZIROMA, KAKO KREPIMO MOŽGANE SKOZI GIBANJE IN ŠE VEČ!

  • Nada Staleker
    Odgovori

    Nikoli ni prepozno!

    • Nada Staleker
      Odgovori

      Nikoli ni prepozno, da delamo na sebi!

Komentirajte