OD KOD IME VADBENA KLINIKA?

Naše telo je naša bibliografija. To kar počnemo večino časa, se izraža na našem telesu. Naše telo se prilagaja temu, kar počnemo – saj le tako lahko preživimo. Antropologi lahko po obliki in gostoti kosti ugotovijo, kaj je ‘najden’ (pra)človek počel za preživetje. Gre za preproste zakone fizike. Naše telo je sestavljeno iz trilijona celic, ki so v vsakem trenutku našega življenja podvržene določenim silam.

Že če imamo oblačila nekaj časa zložena v omari, se bo to poznalo na njihovi obliki. Kaj šele če več ur sedimo na stolu, predstavljajte si vse ‘zmečkane’ celice žil, živcev in limfinih poti, da o sklepih in mišicah sploh ne govorim.
Če osem ur na dan sedite, potem pa se eno uro rekreirate, s tem še ne odpravite negativnih posledic osemurnega sedenja. Tako kot skleda solate ne odpravi dveh porcij sladoleda ali pol ure teka ne odpravi posledic nekaj pokajenih cigaret.
Naši paleo predniki niso razlikovali vadbe od gibanja oziroma gibanja od vadbe. Saj jim ni bilo treba. Gibanje je bilo pogojeno s preživetjem (danes je to v večini sedenje za pisalno mizo). Kdor ni lovil, nabiral hrane in bežal pred sovražnikom, ni mogel preživeti. Človeško telo je bilo ustvarjeno za takšno gibanje (primarno za hojo) – in je še vedno. Naš paleo prednik je dejansko uporabljal mišice, sklepe, tetive, kosti, ki so bili večino časa njegovega življenja (gibanja) v optimalnih odnosih/legah (telesni drži) – kot lego kocke. Posledično se je gibal bolj učinkovito (porabil manj energije za večji ‘output’) brez večjih posledic na njegov mehanizem gibanja (poškodbe, bolečine, bolezni mišič in kosti).

Evolucija nas je pripeljala do ‘boljšega’ načina življenja, ki terja velik davek na naše telo. (Bolečine v križu, kolenih, drugih sklepih, artritisi, osteoporoze, zakrčenost mišic..). Večino dneva sedimo, se peljemo v avtu in nosimo čevlje. Nato pa želimo vse nadoknaditi z (enourno, intenzivno) ‘VADBO . In potem spet sedimo naprej, ko večerjamo, gledamo dnevnik in smo na FB.

Malo ljudi se zaveda, da je človeško telo mojster adaptacij (prilagajanja). Če ne bi bilo, ne bi preživeli kot vrsta. Stolu, na katerem sedimo osem ur se prilagodi s komenzacijami oziroma kompenzatornimi mehanizmi gibanja. Temu jaz pravim dobiti in imeti ‘odtis stola’ na telesu. Povprečen človek iz urbanega okolja hodi z odtisom stola na tekaški trening, boot camp ali squash. ‘Trening je trening, ne’? ‘Kalorije so kalorije in kilometri so kilometri, ne’? Kaj pa mehanika gibanja? Vem, težko je vedeti, kaj se v telesu dejansko dogaja, ko je naše telo tak ‘master of disguise’ (mojster preobleke). Na nepravilnosti gibanja nas opozorijo šele bolečine in poškodbe.

Človek z' odtisom stola' – slab potencial za ekonomično mehaniko gibanja

Takrat iščemo pomoč pri zdravnikih, otropedih, travmatologih, nevrologih, fizioterapevtoh, maserjih.. Ta ‘rešitev’ je ponavadi v obliki protibolečinskih tablet, operativnih posegov ali tretmajih masaž, ki postanejo naša stalnica. V najboljšem primeru so nam predpisane tudi vaje. Korekcisjke vaje. Praviloma za tisti del telesa, ki je prizadet, ne glede na to, kje se dejanski vzrok nahaja.

Tukaj pridemo do pojma ‘vadba’ in v povezavi s ‘kliniko’. Ni vseeno, kako telovadimo. večino današnjih modernih fitnes/skupinskih vadb je neustreznih ali pa izvedenih na neustrezen način. Vadba na Vadbeni kliniki vam pomaga osvoboditi telo tenzij kot posledic urbanega (modernega) načina življenja (odtis stola) in ustvariti PODLAGO za uspešno opravljanje korekcijskih vaj. Človeško telo ima neverjetne sposobnosti samozdravljenja, a le če mu to dopustimo. Največkrat se vrtimo v začaranem krogu bolečine in želje po napredku ali sodobnih lepotnih idealov in ne znamo izstopiti. V ta nori vrtiljak pa potegnemo nehote še svoje otroke in potem krivimo ‘dednost’ za večino težav.

Ujete med fitnes industrijo na eni strani in uradno medicino na drugi strani, Vadbena klinika ponuja most med enim in drugim. Ni ne eno, ne drugo, ampak holističen način obravnave človeškega telesa oziroma tridimenzionalana edukacija gibanja.

KDO JE ALJA MALIS?

alja-m

Sem Alja Malis, mama sinčka Brina, za katerega lahko rečem, da me je na novo rodil in je po večini ‘kriv’, da sedaj berete te vrstice. Brin, hvala ti! Če želite, da se opredelim profesionalno in strokovno, sem ‘Movement education specialist’ (specialist za gibanje), bivša plesalka in dolgoletna Zumba inštruktorica, osebni trener pri AFP (Association of Fitness professionals) in CPT (Certified Personal Trainer) NCSF (National Council of Strenght & Fitness), STOTT pilates trained instructor s certifikatom za varno vadbo nosečnic in po porodu (Sekcija fizioterapevtov za zdravje žensk). V Sloveniji sem še obiskala nekaj delavnic (glej certifikate spodaj), nato pa ugotovila, da kvaliteta in vsebina tovrstnih delavnic ne zadovoljuje mojih potreb po znanju. V Sloveniji sem naredila še prvi letnik manualne terapije v Ljubljani na Akademiji za manualno terapijo (z odlikami v anatomiji in limfni drenaži), ki mi je dalo odlično podlago za boljše razumevanje delovanja človeškega telesa , nato pa sem nadaljevala s poglabljanjem in širjenjem svojega študija človeške biomehanike v povezavi z gibanjem brez bolečin pri:

FMS in Grey Cook, Julie Tupler, Katy Bowman, Dian Lee, Jill Miller, Kelly Starrett, Dr. Stuart McGeel, dr. Emily Splichal, Thomas Mayer in Anatomy Trains,dr. Perry Nickelston, Erik Dalton, Naudi Auguilar in Functional patterns, Medbridge in preko številnih kliničnih raziskav.

Ne morem pa še mimo dejstva, da sodelujem z odličnim manualnim terapevtom – osteopatom Juretom Tuškom (tudi predavateljem na Akademiji za manualno terapijo), ki mi predstavlja neprecenljiv vir informacij in izkušenj ‘v živo’ s pacienti.

CERTIFIKATI

Klikni na certifikat za povečavo

0