KLIKNI TUKAJ IN PREVERI, KAJ TE LOČUJE OD BOLJŠE TELESNE DRŽE!

Ali lahko nosimo nosilko, če imamo diastazo rektusov (razmik trebušnih mišic) in kako?

Objavila Alja Malis, 22. 05. 2017 ob 14:42
Oznake: diastaza rektusov, nosilke, vadba po porodu, poporodna vadba, dobra drža, urinska inkontinenca

Vsakodnevno odgovarjam na vprašanja mamic z diastazo* ali se jim bo stanje še poslabšalo, če bodo nosile otroka v nosilki oziroma, kako zmanjšati negativne učinke na šibko žensko telo po porodu. Zato bom v tem blogu odgovorila na sledeča vprašanja:


✔Kje se nahajajo pasti nošenja nosilke?
✔Kaj je pomembno za vsako žensko po porodu, ki nosi nosilko?
✔Kaj je pomembno za otroka pri nošenju?
✔Primerjava med nošenjem z nosilko, na rokah in v vozičku za vse ženske po porodu s poudarkom na diastazi rektusov.
✔Primerjava med nošenjem z nosilko, na rokah in v vozičku v luči mišično-skeletnega in motoričnega razvoja dojenčka.
✔Primeri najboljših praks

*Diastaza rektusov v latinščini pomeni razmik površinskih trebušnih mišic. V bistvu je to le površen opis, saj gre v bistvu za razmik vseh trebušnih mišic v kombinaciji s prekomerno raztegnjenim vezivnim tkivom med levo in desno polovico mišic.
Vzrok za nastanek tega pojava je neenakomerno porazdeljen pritisk v trebušni votlini. Do tega lahko pride zaradi neustrezne telovadbe (trebušnjaki ali gimnastika v otroštvu), neustreznega dvigovanja bremen oziroma otrok, napačnih dihalnih vzorcev, kar pripelje tudi do slabše telesne drže. Slabša telesna drža (prsni koš mora biti kot zvon nad medenico – ne sme 'zvoniti' naprej ali nazaj) v kombinaciji z nosečnostjo in včasih tudi genetsko slabšim vezivnim tkivom lahko vodi v diastazo rektusov (v nadaljevanju DR)
.



Posledice DR so največkrat:
• Šibkejše telesno jedro
• Nestabilnost hrbtenice
• Manj stabilna medenica


Kar lahko vodi do:

• Bolečin v križu
• Urinske inkontinence
• Prolapsa medeničnih organov
• Povešenja medeničnih organov
• Slabše prebave
• Slabše spolne odnose in boleče menstruacije

Ali na dolgi rok do:
• Hernije diskov in poškodb vretenc
• Slabšanje telesne drže
• Težave s koleni in drugimi sklepi
• Nemoč pri izvajanju gospodinjskih opravil ali športnih aktivnosti
• Poškodbe na različnih nivojih telesnih sistemov



Zato je ključnega pomena, da stanja ne poslabšujemo. Strogo se izogibamo neustreznim vajam, položaju na vseh štirih, pazimo, kako kihamo, kašljamo, kakamo.. in predvsem, kako dvigujemo in nosimo svoje otroke. (POGLEJ VIDEO)



Nošenje v nosilki je za otroka veliko boljše kot transport v vozičku, čeprav moramo paziti, kako ga namestimo. Tudi za mamo je nošenje dobro, saj tako krepi svoje telo. Za slednje pa je pogoj ustrezna telesna drža. Ko so telesni segmenti kot nadstropja v zgradbi arhitekturno razporejeni točno en nad drugim, takrat so sklepi, kosti, vezi, mišice, žile, živci in limfne poti ustrezno obremenjeni – sklepi se 'podmazujejo', kosti se krepijo. V nasprotnem primeru se dela škoda.

Mamice z DR imajo posledično slabšo držo. In praviloma jim nošenje lahko škodi. Ampak! To še zdaleč ne pomeni, da ne smejo ali ne morejo nosit lastnega otroka. Ko je dete še nebogljeno, moramo gledati, korist tako za njega kot zdravje mame. Najti moramo kompromis. Tako, da je volk sit in koza cela (mama cela).


Oprostite, youtube mi je v prvem delu malo 'odrezal glavo', pa delam na tem, da jo dobim nazaj! :-)


V videu pa boste našle poleg vsega še odgovore na vprašanja o vplivu nošenja ali vozičkanja na dojenčke in mamice!


Zato mamicam z DR svetujem sledeče:

• Ko je otrok dovolj star, nosite nosilko zadaj. Tako se bo telo posledično bolj nagibalo naprej kot nazaj, kar je manj škodljivo. Linea alba , vmesno vezivno tkivo se ne bo prekomerno raztegovalo.

• Nikoli naj ne nosite otroka spredaj (kot prikazuje spodnja slika), ki je s hrbtom naslonjen na mamin trebušček, tako da so nogice in rokice relativno oddaljene od maminega centra težnosti. Tak položaj ni dober ne za mamo, ne za otroka.


• Nosilka naj bo iz raztegljivega materiala, da se čim bolj prilega telesu. Na ta način je bližje centru težnosti in manj se premika. Sile so optimalneje porazdeljene po telesu. Takšne nosilke najdete na tej povezavi: Mojškratek.si

• Z nošenjem začnite postopoma: najprej samo 5 minut in vsak dan minuto več, nikoli pa več kot 30 minut naenkrat oziroma po občutku. Navadite se prisluhniti svojemu telesu.


• Z hojo z nosilko v klanec raje še malo počakajte. Če pa nimate drugačnega terena na voljo, pa si naredite vmesne postanke.

• Med vikendi in ko je to možno, naj otroka nosi oče in tako razbremeni mamo. Poleg tega je to tudi dobro za navezovanje očeta in otroka.

• Mama naj ne nosi v nosilki večjega otroka, če ima dojenčka, ker telo s šibkim telesnim jedrom po porodu ni več prilagojeno nošenju večjega otroka.

• Bolje da nosimo večkrat na dan po malo, kot enkrat na dan več kot 30 minut. Tudi sicer je gibanje večkrat na dan po malo boljše kot enkrat in več.

• Če je DR velika (da lahko vstavijo pest), zraven obvezno nosite tudi pas za DR. pas naj sega od reber do medenice.

• Če je diastaza manjša, si lahko namestite kinezio trakove ali tudi pas. (Video v programu Poporodni preporod)

• Med hojo naj bodo roke aktivne v gibanju, zadnjica pa naj dodatno izmenično stiska mišice. Tako dosežete boljšo stabilizacijo trupa in boljšo držo – mehaniko hoje.

• Vključite se v ustrezen poporodni program, kjer boste dobile dodatna navodila in ustrezne vaje, s katerimi boste izničile negativne učinke nošenja ter se ponovno sestavile nazaj. POPORODNI PREPOROD
 

Zanima meč informacij v zvezi z individualnim ali online programom za zapiranje diastaze!

Komentiraj





Kakšni naj bodo otroški čevlji?

Kako do zapeljive zadnjice in trebuščka brez fitnesa?

Kaj se lahko o gibanju naučimo od svojih otrok?

Tudi vi v službi sedite? Trpi križ? Ste zakrčeni?

Telovadba za maternico?

Arhiv blogov
AKTIVNOSTI O nas Blog Mnenja Video Brezplačni priročnik


Želite biti redno obveščeni o dogajanju na Vadbeni Kliniki?

(vaših podatkov ne bomo nikoli posredovali tretjim osebam)

Preverite tudi predal za vsiljeno pošto (spam).

X

Ste našli, kar ste iskali?

V nasprotnem primeru zahtevajte kratek brezplačen online program po meri!

Želim poizkusni brezplačni online program po meri!
X

Ste našli, kar ste iskali?

V nasprotnem primeru zahtevajte kratek brezplačen online program po meri!

Želim poizkusni brezplačni online program po meri!